torsdag 1 mars 2012

Ont i magen - varje gång.


Folk har, i veckan som gått, kastat mycket skeptiska blickar åt mitt håll när jag sagt att jag tyckte Lotta&Christer var bäst i lördags. Jag ska förklara för er.


För det första ÄR det, om man lyssnar, ganska tydligt att de där två har ihop det igen.
Christer sjunger: Your little wrinkles are not visible at all, not from a distance – you're still hot!
Lotta svarar: So many years have passed but you are still the same – a little greyer – so what!
Hahaha, 'dina rynkor syns inte på håll!' Det är väl härligt med lite pensionärskemi every now and then?

För det ANDRA: Lotta Engbergs röst får mig alltid att tänka på denna film :

Hittade inte klippet där Lotta faktiskt är med, men Reine Brynolfsson är ju inte så tokig han heller!

Black Jack. Det är faktiskt colliens bästa film. En film som man alltid får ont i magen av. Och det gillar vi, filmer som framkallar lite känslor.

Tre: Det är GÖTT med lite klassisk gammal gubbschlager ibland! Inga konstigheter, fyrverkerier eller neonfärger.

Fyra: Christer ser ut som nya sosseledaren. Det är roligt.

SÅ älskar ni låten nu?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar