tisdag 31 januari 2012

Önskelista för 2012

Eftersom nyårslöften kräver prestationer av en själv, presenterar jag härmed listan på vad ANDRA gärna får åstadkomma under året.

Önskelista:

  • Att min lägenhet bara VIPS ligger vid Ribersborg i Malmö och är hälften (eller en fjärdedel, det skulle också funka) så dyr.

  • Att riksdagen skrotar alkoholmonopolet och låter mig handla silvergrogg på ICA.

  • Att någon sänder mig biljetter till Filip och Fredriks SAMTLIGA shower, fixar så jag får skjuts i turnébussen och även ser till att jag klarar skolan. Tar gärna VG på alla tentor.

  • Att amerikanarna fattar vad som är bäst för dem och låter Obama sitta kvar. (Om jag får önska för 2014 också så önskar jag att Sverige förtår vad som är bäst för oss och låter Alliansen sitta kvar.)

  • Att min man Zlatan äntligen får vinna Champions League så han kan komma hem och leka kärnfamilj med mig i fred.

  • Att Solero Shots kommer tillbaka. (Stående punkt sen 1998.)

  • Att TV slutar sända så mycket skräp och lägger ner mer tid på så kallade Novelty Games. (Ska föresten se dokumentären om Bobby Fischer ikväll.)

  • Att Apple ÄNTLIGEN släpper en galet bra iPhone5. Gärna runt slutet av april när mitt nuvarande abbonemang går ut.

  • Att elevhemsföreståndaren Pep Guardiola och backstabbaren Hasse Borg blir överkörda av ett varsitt tåg alternativt lastpråm.

  • Resa till Rio de Janiero. Hade Rio de Janeiro varit en man hade han definitivt anmält mig enligt lagen om cyberstalking.

  • Att kolhydratsfria chips uppfinns och börjar säljas i en matbutik nära mig.

  • En noshörningsbebis som aldrig blir stor.

  • Mer Gollumfyllor.

  • Att någon företagsam människa startar ett företag där man kan beställa vad som helst till dörren och att det levereras inom en timme. Vi snackar inte typ en häst här nu, utan mer glass, glödlampor och senaste numret av En Ding Ding Värld.

  • Att man börjar ge ut En Ding Ding Värld igen. (Tänk vad den skulle förse denna blogg med material.)
  • Att jag lyckas montera min Långe Jan.

1 kommentar: