söndag 22 januari 2012

Det är ju hans SPEL vi beundrar

Idag har jag lite olika saker vi ska prata om, ni och jag.

För det första har jag idag bedrivit empiriska fältstudier i föräldraskap och hur två gatumusikanter till barn påverkar plånböckers positioner i bakfickor.

På lunchrestaurang:
Två mammor med tillhörande barn i 5-6 årsåldern (vet ålder pga frågade) har precis ätit klart. Ett av glinen har köpt ett munspel och den andra har på sig en hatt. De deklarerar med bestämda stämmor att de minsann ska ställa sig på andra sidan gatan (GÅgatan era rabiata familjelivsmorsor) och pröva sina lyckor som gatumusikanter. Tjejen med munspelet ser verkligen ut att leva sig in i sitt speleri (kan inte recensera musiken pga satt inomhus och inte hörde) och hattflickan står som en STATY i väntan på första bidraget. Och det dröjer inte länge förrän folk börjar droppa mynt och såsmåningom SEDLAR i hatten. Det blev en cirkus. Folk gick förbi för att sedan vända tillbaka och lägga pengar. Folk bytte trottoarsida och kom springandes med pengar åt de stackars(!) barnen. Mammorna sitter inomhus och skrattar glatt och börjar resa sig för att samla ihop sina avkommor och röra sig hemåt. Sedan ändrar de sig och tänker att de kanske ska suga lite extra länge på den där kaffeslurken och låta barnen tjäna ihop till sin försörjning. De är faktiskt inte bebisar längre.

För det andra har jag idag varit inne i FYRA olika spelbutiker av typen GAME, GameStop osv. Trodde det var sånt man slipper som singel? Det är väl därför man ÄR singel?

Tre: Har tillsammans med Eve och Malin återigen konstaterat Henke Lundqvists storhet. Han är väl en FANTASTISK målvakt ändå?


Det fjärde jag ska prata om är min prenumeration på resetidningen Vagabond. Den som jag ska säga upp.  Livsglädjen skjuter inte direkt i höjden när man sitter i Eslöv med näsan begravd i en juridiskmetodbok och ner dimper tidningen som lockar med korallrev, vin och gulliga apor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar