tisdag 10 april 2012

Ut och Carpa Diem med er!


Jag är sjuk. Inte sådär begravningssjuk, men ändå sjuk nog att inte orka gå till skolan eller jobba. Idag ska jag således ligga i soffan, läsa en bok, se på film och ha datorn på magen. Kolla ikapp lite Big Brother, se om första säsongen av West Wing och äta upp kladdkakan jag bakade igår. Om om nu detta mot förmodan skulle trötta ut mig totalt så har jag möblerat om lite vilket innebär att numer finns sängen cirka en halvmeter från soffan. Om det INTE skulle trötta ut mig har jag vaga planer på att baka en kycklingpaj.

Vidare har Rio de Janeiro-abstinensen åter slagit klorna i mig, är så sugen på att åka dit över nyår.. Men det är väl ingen som vill hänga med dit - alla ska väl till *ThAiLaNd* och även fast jag aldrig varit där känns det som jag varit där hundra gånger. Kan absolut inte tänka mig att Thailand skulle ÖVERRASKA eller TROLLBINDA mig på något vis. Därför lockar det mig inte alls att åka dit. Jag är sugen på Sydamerika, som fan. Och Sydafrika, och Tokyo, och Moskva, och Tanzania och Zanzibar.

Resa är det bästa man kan göra - jag har inte en krona på sparkontot, men oj vad mycket högre jag värdesätter alla fantastiska reseminnen jag har.
Sluta samla på hög och lägg era slantar på drömresan istället - ja, det är en dag imorgon också, men framför allt är det en dag idag.


Cristo Rendento - I'm coming for you



Allt för nu. Fred ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar